Koninklijke erepenning

Nieuwbouwmatch.nl geeft klant meer zeggenschap

2015 08 10 eqmarketing-kl.jpg2015 08 10 eqmarketing-smal.jpgAfbeelding website Nieuwbouwmatch-smal.jpggrafiek invloed.jpgMijn Match afbeelding-smal.jpg
 
Niet iedereen wil een vrije kavel om een eigen droomhuis te bouwen. Er gaat vaak veel tijd in zitten en bij (collectief) particulier opdrachtgeverschap hoort ook het nodige risico. Daarentegen willen wel veel mensen meer invloed bij woningbouwprojecten. Maar liefst 84%, blijkt uit onderzoek van de NVB. Het inspireerde Janneke de Bruine, voorzitter van Lighthouse Club departement West-Brabant, te starten met Nieuwbouwmatch.

Janneke merkte bij de woningbouwprojecten waar zij eerder bij betrokken was, dat zowel consumenten als bouwende partijen de behoefte hebben om eerder met elkaar in contact te komen. Met Nieuwbouwmatch wil zij een vroegtijdige samenwerking faciliteren en betere woonproducten en woondiensten creëren. Een mismatch tussen vraag en aanbod moet tot het verleden gaan behoren, Nieuwbouwmatch wil ervoor zorgen.

Inventarisatie woonwensen
Klanten van Nieuwbouwmatch hebben inspraak op de indeling en vormgeving van hun nieuwe woning en woonomgeving, volgens een gestructureerd proces. Het proces begint met het in kaart brengen van potentiële nieuwbouwlocaties, per woonplaats. Vervolgens worden woningzoekenden over de nieuwbouwlocaties geïnformeerd inclusief inventarisatie van de woonwensen. Altijd vanuit lokaal perspectief, de meeste consumenten verhuizen immers binnen een straal van 5 tot 10 kilometer.

Zo snel mogelijk op een locatie aan de slag
Vanuit haar huidige woonplaats Etten-Leur, is Janneke als pilot in april 2015 begonnen met Nieuwbouwmatch.nl. Alle toekomstige nieuwbouwlocaties in Etten-Leur staan er op. De laatste nieuwsberichten over deze locaties worden op de website en via social media gedeeld. Mensen die geïnteresseerd zijn in een nieuwbouwwoning kunnen een ‘Mijn Match account’ aanmaken en hun woonwensen invullen.
Inmiddels is er een half jaar verstreken en de database van Nieuwbouwmatch is al goed gevuld. Het aantal mensen dat Nieuwbouwmatch op social media volgt groeit. “Het concept slaat aan”, concludeert Janneke trots. Het is tijd voor de volgende stap: “ik ben momenteel in gesprek met de gemeente en commerciële partijen om zo snel mogelijk op een locatie aan de slag te kunnen. Maar ik wil de website ook uitbreiden naar omliggende woonplaatsen, zoals bijvoorbeeld Breda.”

Klantgericht ontwikkelen
Nieuwbouwmatch is onderdeel van marketingadviesbureau eQmarketing, in 2008 opgericht door Janneke. Alle activiteiten dragen bij aan klantgericht nieuwbouwlocaties ontwikkelen en bouwen. Ze geeft onder meer marktadvies op basis van marktonderzoek, formuleert promotiestrategieën en begeleidt bij de verkoop van nieuwbouwprojecten.
Voor meer informatie of contact: Janneke de Bruine, (06) 23 55 85 74, info@nieuwbouwmatch.nl

november 2015


Terug naar overzicht